Egészség legyen: galagonyabogyó, csipkebogyó

csipkebogyó

Mostanában megint rákaptam a piacra, így büszkén mondhatom, hogy rendszeres látogatója vagyok a bosnyák téri piacnak. Az azonos beszállítótól származó portékát kínáló pultok között igyekszem megtalálni az őstermelőket, illetve a “hazai” csemegéket kínáló, jellemzően idősebb korosztályba tartozó árusokat.

Így akadtam egy árusra, aki galagonyabogyót és csipkebogyót árult. Vettem mindkettőből egy adagot, soha nem “dolgoztam még fel” ilyen dolgokat.

Elkészítés, felhasználás: én vegyesen használtam a kettőt. Egy csészében egy marék gyümölcsöt áztatok egy napig. Majd leszűröm, és az így nyert kicsit sárgás italt felmelegítem, kvázi tea lesz belőle. Egy kis méz, és máris fel vagyok töltve C vitamminal.

Ha már C vitamin, akkor megállnék egy szóra. Nem tudom ki szokta nézni, hogy miből is áll egy ilyen doboz tabletta. Az enyém ezekből: L-aszkorbinsav, szilárdító anyag, mikrokristályos cellulóz,hidroxi-propil-methil cellulóz, maltodextrin, hidrogénezett növényi olaj, hordozók: polidextróz, talcum, színezék: titán dioxid, vasoxid, és a kedvencem: sunset yellow.

Ezeket az anyagokat nem ismerem, de nem nehéz kitalálni, hogy kevésbé van a szervezetemnek szüksége ezekre a csupa jónevű összetevőkre. Így igyekszem természetes úton megszerezni a vitaminokat.

És álljon itt néhány magas C vitamin tartalmú gyümölcs, aki teheti ezeket fogyassza. A szervezet napi C vitaminigény kb. 100 mg.

Csipkebogyó: 200 mg / 100 g

Ribiszke (fekete): 150 mg

Kivi: 90 mg

Narancs: 50 mg

Citrom: 45 mg

Mandarin: 42 mg

Szamóca (földieper) 40 mg

Tags: ,